Xenon L probleem

Moderators: Henkie, X-Warrior B AS

Michiel1
Posts: 303
Joined: Sat, 10. Dec 05, 12:34
x3

Xenon L probleem

Post by Michiel1 » Fri, 20. Apr 07, 22:36

Ik heb na vele pogingen weer in weten te loggen... en ik heb een probleem (nee echt). Ik wil een Xenon L hebben omdat ik in een document las (niet toevallig in de tooltjes map van Yellowman) dat, voor mij persoonlijk, de Xenon L het beste schip zou zijn. Echter, elke keer als ik een Xenon sector binnen vlieg dan krijg ik eerst met een m1 of m2 te maken. Dit is wel irritant maar opzich niet zo'n probleem, maar als ik te dichtbij vlieg dan komen er om die m1's of m2's heen explosies, net alsof daar allemaal missiles ontploffen :? . Deze vage soort van bug zorgt ervoor dat ik binnen zo'n 1,5 seconde ontplof :S. Ik zoek naar een script(of iets dergelijks) om een Xenon L te kunnen kopen, of een bugfix voor dit irritante probleem.

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Fri, 20. Apr 07, 23:36

Hmmm... nooit echt gebruik van gemaakt, maar een dergelijk effect klinkt als Flak. Da's een wapen voor grote schepen, niet een bug. Niet dichtbij die dingen komen zou mijn advies zijn ;)

Probeer het eens in Black Hole Sun. Als ik me niet vergis vliegen daar nog steeds met grote regelmaat Xenon schepen doorheen. Geen last van M2/M1 daar.

Michiel1
Posts: 303
Joined: Sat, 10. Dec 05, 12:34
x3

Post by Michiel1 » Sat, 21. Apr 07, 00:14

Jammer genoeg past dat niet in mijn strategie, ik kan in principe elk schip aan. Ow het is trouwens GEEN flak artillery, flak artillery is een blauwe "iets" die wordt afgevuurd om raketten te neutraliseren. Volgens mij beschadigen deze vreemde explosies de m2/m1 zelf ook! maar dat zie je slecht vanwege die schilden die ze hebben. Mijn strategie is eigenlijk heel simpel, ik vecht eigenlijk altijd alleen, dan ga ik in mn m3 zo dicht mogelijk naar een m2/m1 toe, totdat ik een "zwakke plek"(=plek waar geen wapen mij kan raken) heb gevonden, zodat ik boven het schip kan blijven vliegen en mn lasers erop kan legen.

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Sat, 21. Apr 07, 18:02

het is falk

maar je moet op zoek gaan naar patrouille. ze vliegen altijd vanuit een xenon sector.

Michiel1
Posts: 303
Joined: Sat, 10. Dec 05, 12:34
x3

Post by Michiel1 » Mon, 23. Apr 07, 17:55

Ik vind dit echt nergens op slaan, de xenon ejecten uberhaubt niet bij mij, ik heb er in mijn hele speeltijd nog maar 1 zien jumpen en ik weet nog niet eens zeker of dat nu wel echt gebeurd is of niet :x.

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Sun, 29. Apr 07, 12:27

het worden blauwen schepen. :P

en je moet er goede wapens voor gebruiken. je moet niet HEPT maar PAC gebruiken. ION helpt ook en khaak wapens.

Laar
Posts: 173
Joined: Wed, 2. May 07, 15:51
x3

Post by Laar » Mon, 21. May 07, 09:29

Probeer anders ees grote sectoren, de Xenon schepen die ik gekaapt heb (m4/5) heb ik aan de rand van zo'n sector gekaapt. Aan de rand komen ook niet zo veel grote schepen. Als er geen schepen aan de rand zijn moet je ze mee loken en dan komen ze wel mee.

Laar
Posts: 173
Joined: Wed, 2. May 07, 15:51
x3

Post by Laar » Thu, 28. Jun 07, 22:08

L's zijn crap, ga voor een nova vanguard, die zijn stukken beter

mogul
Posts: 216
Joined: Sun, 2. May 04, 20:48
x3

Post by mogul » Sun, 1. Jul 07, 11:30

heb je bali gi ook ga dan voor een lx.
nog moeilijker te krijgen maar dan heb je ook wat.
anders zou ik voor een pirate nova raider gaan ook behoorijk zeldzaam.
maar is wel de beste naar mijn mening.
Trading rank shipping Magnate
fighting rank combat ace 1st grade

User avatar
dion_b
Posts: 331
Joined: Sat, 3. Sep 05, 11:10
x3tc

Post by dion_b » Sun, 8. Jul 07, 22:20

Voordat we allemaal schepen gaan aanraden is het misschien zo relevant om te weten precies *waarvoor* die L dan ideaal zou zijn.

Eerlijk gezegd kan ik me weinig voorstellen waar een L goed in zou zijn:
  • Snelheid: 123, middenmoot van de M3 klasse, trager dan de meeste dingen waar je zelf in zou willen vliegen
    Acceleratie: 29, wederom middenmoot
    Wendbaarheid: 114. Hierin is de L het beste van de M3s, maar een (Pirate) Nova Raider komt met 104 erg dicht in de buurt en heeft flink wat andere voordelen.
    Vrachtruim: 234, bovengemiddeld, maar minder dan een Pirate Falcon (die ook nog eens sneller is)
    Schilden: 3x 25. Vrij normaal voor een zwaarder M3.
    Wapenenergie: 3000. Werkelijk waardeloos, dit is minder dan sommige M4s...
    Wapengenerator: 75. Idem. Slechtste van alle M3 varianten.
    Wapens: IRE, PAC, AHEPT en PBE. Niets bijzonders.
    Turret: geen!
Als je bovenstaande bekijkt is enige waar een L in zou uitblinken is maximale compromis tussen wendbaarheid en vrachtruim dat zo goed als nooit hoeft te schieten. Ik kan me geen toepassing bedenken waar dat nuttig voor is. Snelheid is belangrijker dan wendbaarheid voor het ontwijken van vijanden, dus ben je met een Pirate Falcon beter uit als vrachtvervoer M3 voor in je TL (om nog maar te zwijgen van de anderhalf keer zo grote vrachtruim daarvan).

Kijk, als het nu een Xenon LX geweest was, dan was duidelijk genoeg waarom je het had willen hebben :P [/list]

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Mon, 9. Jul 07, 18:30

ze bedoelen waarscheinlijk ook de LX

pauwie1x
Posts: 58
Joined: Sat, 29. Jul 06, 13:32
x3tc

Lx

Post by pauwie1x » Sun, 9. Sep 07, 16:40

Moet haast wel, ik heb een Raptor Carrier met 65 van die LX-en, 8 AHEPTS per stuk, 2 BHEPTS in de turrets. Zelf met een M2 een drukke Xenon sector binnengejumpt en toen de carrier meegenomen, alle LX-en los en met maar 2 verlies en weer 2 buitgemaakt eruitgekomen.

Je PC wordt er retetraag van, maar die sector wordt helemaal leeggeveegd! :lol:

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”