Patch 2.0 dla X3 Albion Prelude wydany
Moderators: Alan Phipps, Moderatorzy polskiego forum
-
- Posts: 3157
- Joined: Wed, 18. Jul 07, 11:44
Patch 2.0 dla X3 Albion Prelude wydany
Dziś pojawiła się na Steamie wersja 2.0 AP. Aktualizacja jest pobierana automatycznie (jeśli ktoś nie wyłączył automatycznego pobierania aktualizacji).
Aktualizacja nadpisuje pliki 02 cat/dat, jeśli ktoś gra z jakimś modem dodającym kolejne pliki cat/dat może spokojnie pobierać aktualizację, bez konieczności kombinowania z numeracja plików cat/dat.
Wersja zawiera już pełne tłumaczenie PL, jeśli ktoś używa pliku 0001-L048.xml z moimi poprawkami tłumaczenia musi go usunąć z katalogu addon\t
Lista zmian wersji 2.0 AP zgodnie z tym co pisał CBJ w tym poście: http://forum.egosoft.com/viewtopic.php? ... 16#3822516
Nowe funkcje i ulepszenia:
- Nowe Mini-Fabuły: HUB
- Nowe Mini-Fabuły: Kwatera Główna Gracza i Napęd Rozproszony
- Nowe statki
- Nowe Wykresy
- Dodano opcję wyłączenia raportów wojny.
- Megalodon i Xenoński I zostały zrównoważone i dostosowane.
- Wprowadzony czas instalacji nowych Wież Laserowych.
- Dodano USC Baldric Górnik dostępny w sprzedaży.
- Dodano nowe utwory muzyczne sektorów w niektórych sektorach.
- Zapobieganie znikaniu wszystkich marines, tak, aby zawsze znalazł się jakiś dostępny.
- Ulepszono obsługę interfejsu przy wpisywaniu powtarzających się liter w polach tekstowych.
- Ulepszono wyświetlanie osi wykresów, które używają okrągłych liczb w miarę możliwości.
- Dodano minimalną reputację potrzebną do zakupu Wież Laserowych.
- Dodano osiągnięcia dla nowych mini-fabuł.
- Dodano eksport statystyk misji wojny.
- Dodano nowe rozkazy skryptów dla wsparcia nowych wykresów.
- Dodano rozkazy skryptu dla tworzenia kompleksów hangarów w fabrykach.
- Dodano brakujące boje, droidy i miny różnych klas do listy klas w script editor.
- Dodano akcję <set_notoriety> dla Mission Director dla ustawiania reputacji między rasami.
- Dodano zmienną {object.realigntime@hub} dla Mission Director dla następnej dostępnej rekonfiguracji bram HUB.
- Dodano globalne parametry odcień/nasycenie dla "zapasowych" ras do wykorzystania przez moderów.
Naprawiono:
- Naprawiono większość przypadków zablokowania okna komunikacji.
- Naprawiono formatowanie liczb w niektórych przypadkach.
- Naprawiono problemy z brakującymi głosami podczas ładowania zapisanego stanu gry w innych językach.
- Naprawiono sygnał "zaatakowany" dla handlarzy sektorowych/wszechświatowych.
- Naprawiono zmianę broni, kiedy gracz wychodzi z sektora.
- Naprawiono wyświetlania menu dla polecenia Obrony sektora.
- Naprawiono zatrzymanie polecenia statku RRF, gdy nie powinno to mieć miejsca.
- Poprawiono funkcję skoku awaryjnego i ładowanie osłona na 100% dla statków RRF.
- Naprawiono zduplikowane działań, za pomocą opcji Force w debugowaniu okna w Mission Director.
- Naprawiono zduplikowane wydarzenia w Mission Director gdy zmienna odnosi się do statku gracza.
- Naprawiono zmiany obecnego tła sektora za pomocą <alter_sector> w Mission Director.
Aktualizacja nadpisuje pliki 02 cat/dat, jeśli ktoś gra z jakimś modem dodającym kolejne pliki cat/dat może spokojnie pobierać aktualizację, bez konieczności kombinowania z numeracja plików cat/dat.
Wersja zawiera już pełne tłumaczenie PL, jeśli ktoś używa pliku 0001-L048.xml z moimi poprawkami tłumaczenia musi go usunąć z katalogu addon\t
Lista zmian wersji 2.0 AP zgodnie z tym co pisał CBJ w tym poście: http://forum.egosoft.com/viewtopic.php? ... 16#3822516
Nowe funkcje i ulepszenia:
- Nowe Mini-Fabuły: HUB
- Nowe Mini-Fabuły: Kwatera Główna Gracza i Napęd Rozproszony
- Nowe statki
- Nowe Wykresy
- Dodano opcję wyłączenia raportów wojny.
- Megalodon i Xenoński I zostały zrównoważone i dostosowane.
- Wprowadzony czas instalacji nowych Wież Laserowych.
- Dodano USC Baldric Górnik dostępny w sprzedaży.
- Dodano nowe utwory muzyczne sektorów w niektórych sektorach.
- Zapobieganie znikaniu wszystkich marines, tak, aby zawsze znalazł się jakiś dostępny.
- Ulepszono obsługę interfejsu przy wpisywaniu powtarzających się liter w polach tekstowych.
- Ulepszono wyświetlanie osi wykresów, które używają okrągłych liczb w miarę możliwości.
- Dodano minimalną reputację potrzebną do zakupu Wież Laserowych.
- Dodano osiągnięcia dla nowych mini-fabuł.
- Dodano eksport statystyk misji wojny.
- Dodano nowe rozkazy skryptów dla wsparcia nowych wykresów.
- Dodano rozkazy skryptu dla tworzenia kompleksów hangarów w fabrykach.
- Dodano brakujące boje, droidy i miny różnych klas do listy klas w script editor.
- Dodano akcję <set_notoriety> dla Mission Director dla ustawiania reputacji między rasami.
- Dodano zmienną {object.realigntime@hub} dla Mission Director dla następnej dostępnej rekonfiguracji bram HUB.
- Dodano globalne parametry odcień/nasycenie dla "zapasowych" ras do wykorzystania przez moderów.
Naprawiono:
- Naprawiono większość przypadków zablokowania okna komunikacji.
- Naprawiono formatowanie liczb w niektórych przypadkach.
- Naprawiono problemy z brakującymi głosami podczas ładowania zapisanego stanu gry w innych językach.
- Naprawiono sygnał "zaatakowany" dla handlarzy sektorowych/wszechświatowych.
- Naprawiono zmianę broni, kiedy gracz wychodzi z sektora.
- Naprawiono wyświetlania menu dla polecenia Obrony sektora.
- Naprawiono zatrzymanie polecenia statku RRF, gdy nie powinno to mieć miejsca.
- Poprawiono funkcję skoku awaryjnego i ładowanie osłona na 100% dla statków RRF.
- Naprawiono zduplikowane działań, za pomocą opcji Force w debugowaniu okna w Mission Director.
- Naprawiono zduplikowane wydarzenia w Mission Director gdy zmienna odnosi się do statku gracza.
- Naprawiono zmiany obecnego tła sektora za pomocą <alter_sector> w Mission Director.
X3:AP 3.1+XRM 1.30d+MSP 1.7+LoCo 2.01+IR 2.0
Zapraszamy wszystkich chętnych na forum XUDB, gdzie znajdziesz FAQ, opisy skryptów, modów i fabuł, oraz Mamut HQ.
[ external image ]
Zapraszamy wszystkich chętnych na forum XUDB, gdzie znajdziesz FAQ, opisy skryptów, modów i fabuł, oraz Mamut HQ.
[ external image ]
-
- Posts: 1347
- Joined: Wed, 3. Dec 03, 23:49
-
- Posts: 3157
- Joined: Wed, 18. Jul 07, 11:44
Tak nie do końca. Statki M7 Yaki były już w TC, nie można ich było tylko kupić (w czystej grze, w modach pojawiały się w stoczniach).
AP dodał te M7:
Gupik - Boroński
Kormorant - Teladiański
Ariadna - Paranidiańska
Maccana - Terrańska
AP 2.0 dodaje je do stoczni, statki były od wersji 1.0, na Mamucie jest od dawna mój skrypt dodający między innymi te statki do stoczni.
X3:AP 3.1+XRM 1.30d+MSP 1.7+LoCo 2.01+IR 2.0
Zapraszamy wszystkich chętnych na forum XUDB, gdzie znajdziesz FAQ, opisy skryptów, modów i fabuł, oraz Mamut HQ.
[ external image ]
Zapraszamy wszystkich chętnych na forum XUDB, gdzie znajdziesz FAQ, opisy skryptów, modów i fabuł, oraz Mamut HQ.
[ external image ]
-
- Posts: 1347
- Joined: Wed, 3. Dec 03, 23:49
Do końca. Pytanie było o statki które przyszły z patchem 2.0 do AP. Nie ma mowy o jakiś skryptach i TC.Yacek wrote:Tak nie do końca. Statki M7 Yaki były już w TC, nie można ich było tylko kupić
Poza tym z tego wywnioskowałem, te z AP są trochę podkręcone w statystykach do tego co było wcześniej w skryptach.
P.
-
- Posts: 3157
- Joined: Wed, 18. Jul 07, 11:44
http://forum.egosoft.com/viewtopic.php? ... 28#3756528
Znajdź różnicę między listami nowych statków.
Te dwa statki M7 Yaki można było spotkać w czystym TC, czasem pojawiały się misjach patrolowych lub obrony stacji. Latały też po sektorach Yaki.
Znajdź różnicę między listami nowych statków.
Te dwa statki M7 Yaki można było spotkać w czystym TC, czasem pojawiały się misjach patrolowych lub obrony stacji. Latały też po sektorach Yaki.
Last edited by Yacek on Sun, 26. Feb 12, 09:47, edited 1 time in total.
X3:AP 3.1+XRM 1.30d+MSP 1.7+LoCo 2.01+IR 2.0
Zapraszamy wszystkich chętnych na forum XUDB, gdzie znajdziesz FAQ, opisy skryptów, modów i fabuł, oraz Mamut HQ.
[ external image ]
Zapraszamy wszystkich chętnych na forum XUDB, gdzie znajdziesz FAQ, opisy skryptów, modów i fabuł, oraz Mamut HQ.
[ external image ]
-
- Posts: 1347
- Joined: Wed, 3. Dec 03, 23:49
Na tej liście brakuje M7 od Yaki. Reszta się zgadza.Yacek wrote:http://forum.egosoft.com/viewtopic.php? ... 28#3756528
Znajdź różnicę między listami nowych statków.
Jest wzmianka tylko o nowych statkach Yaki i nowym Xenonskim Niszczycielu Światów.
Post był uaktualniony przed wydaniem patcha.
P.
-
- Posts: 3157
- Joined: Wed, 18. Jul 07, 11:44
Bo jak pisałem, to nie są nowe statki. Jak miałeś farta to mogłeś je spotkać i zdobyć już w czystym TC.bufi wrote: Na tej liście brakuje M7 od Yaki. Reszta się zgadza.
P.
X3:AP 3.1+XRM 1.30d+MSP 1.7+LoCo 2.01+IR 2.0
Zapraszamy wszystkich chętnych na forum XUDB, gdzie znajdziesz FAQ, opisy skryptów, modów i fabuł, oraz Mamut HQ.
[ external image ]
Zapraszamy wszystkich chętnych na forum XUDB, gdzie znajdziesz FAQ, opisy skryptów, modów i fabuł, oraz Mamut HQ.
[ external image ]
-
- Posts: 1347
- Joined: Wed, 3. Dec 03, 23:49
-
- Posts: 3157
- Joined: Wed, 18. Jul 07, 11:44
No właśnie. Z naciskiem na nowe. Statek, który można było upolować już dawno temu w czystym TC nie jest statkiem nowym, tylko dodanym do stoczni. Tak ja Pendent Górnik, który również jest dodawany do stoczni w patchu 2.0 (zobacz pierwszy post).bufi wrote:Dobrze, ale przeczytaj jeszcze raz post od piotr11, tym razem ze zrozumieniem...
P.
X3:AP 3.1+XRM 1.30d+MSP 1.7+LoCo 2.01+IR 2.0
Zapraszamy wszystkich chętnych na forum XUDB, gdzie znajdziesz FAQ, opisy skryptów, modów i fabuł, oraz Mamut HQ.
[ external image ]
Zapraszamy wszystkich chętnych na forum XUDB, gdzie znajdziesz FAQ, opisy skryptów, modów i fabuł, oraz Mamut HQ.
[ external image ]
-
- Posts: 1347
- Joined: Wed, 3. Dec 03, 23:49
... w wersji 2.0 Albion Prelude. Jeszcze raz, bo nie zrozumiałeś. To są NOWE statki od wersji 2.0.Yacek wrote:No właśnie. Z naciskiem na nowe.bufi wrote:Dobrze, ale przeczytaj jeszcze raz post od piotr11, tym razem ze zrozumieniem...
P.
Tych statków NIE MOŻNA było KUPIĆ we wcześniejszych wersjach gry Albion Prelude. Pomińmy narazie skrypty i TC. Zostały one zbalansowane i dodane do
stoczni jako 'nowe statki do kupienia dla gracza od wersji 2.0'. Tak samo jak został zbalansowany Megalodon. Jest inny niż ten co był w wersji 1.1. Na upartego również mozna go zaliczyć do 'nowych statków'.
Idąc Twoim tokiem rozumowania HUB i PHQ też 'już są od dawna w AP 2.0'
Otóż nie, HUB i PHQ są nowością w AP. Czujesz różnicę?
Ok. Z mojej strony EOT bo widzę, że zaczynasz robić smietnik w wątku który sam założyłeś a dotyczy konkretnej zmiany do konkretnej gry.
P.
-
- Posts: 288
- Joined: Thu, 27. May 04, 18:54
Czy znana jest data wydania patcha 3.0?
HDDToshiba 2TB7200obr. 64MB / RAM DDR4 Corsair 32GB2666MH / Socket 1151Gigabyte Z390 AORUSPROWIFI / Intel Core i7 Intel i7-9700K3.6GHz12MBBOX / SilentiumPC600W / SSD Samsung 500GB2,5'' SATASSD860 / LED 32"Samsung U32 / NVIDIA Gigabyte GeForce RTX3070Ti Gaming 8GB OC
-
- Posts: 3432
- Joined: Thu, 8. Jun 06, 14:07
-
- Posts: 3432
- Joined: Thu, 8. Jun 06, 14:07
Ukazal sie trailer nadchodzacego patcho-dodatku pt. Shady Business (premiera tuz tuz). Moge tylko wpowiedziec, ze ten dodatek tchnie w gre sporo zycia wprowadzjac wiele nowych elementow i fabul. Oznacza to tylko jedno, nasze steamowe zegary znow zaczna nabijac czas spedzony w X3, no chyba ze ktos jest 'modified'
http://www.youtube.com/watch?v=GOkt2Y1bzbM
Nie uwierzycie, ze to wszystko w darmowym dodatku - podkresla Egosoft
http://www.youtube.com/watch?v=GOkt2Y1bzbM
Nie uwierzycie, ze to wszystko w darmowym dodatku - podkresla Egosoft
Elite Dangerous| I survived the Dragon Incident ... then I took an arrow to the knee
We want the Boron back!
We want the Boron back!