Patch 2.0 dla X3 Albion Prelude wydany

Forum do dyskusji o x-grach i problemach technicznych

Moderators: Alan Phipps, Moderatorzy polskiego forum

User avatar
Yacek
Posts: 3157
Joined: Wed, 18. Jul 07, 11:44
x3tc

Patch 2.0 dla X3 Albion Prelude wydany

Post by Yacek » Sat, 25. Feb 12, 04:53

Dziś pojawiła się na Steamie wersja 2.0 AP. Aktualizacja jest pobierana automatycznie (jeśli ktoś nie wyłączył automatycznego pobierania aktualizacji).

Aktualizacja nadpisuje pliki 02 cat/dat, jeśli ktoś gra z jakimś modem dodającym kolejne pliki cat/dat może spokojnie pobierać aktualizację, bez konieczności kombinowania z numeracja plików cat/dat.

Wersja zawiera już pełne tłumaczenie PL, jeśli ktoś używa pliku 0001-L048.xml z moimi poprawkami tłumaczenia musi go usunąć z katalogu addon\t

Lista zmian wersji 2.0 AP zgodnie z tym co pisał CBJ w tym poście: http://forum.egosoft.com/viewtopic.php? ... 16#3822516


Nowe funkcje i ulepszenia:

- Nowe Mini-Fabuły: HUB
- Nowe Mini-Fabuły: Kwatera Główna Gracza i Napęd Rozproszony
- Nowe statki
- Nowe Wykresy
- Dodano opcję wyłączenia raportów wojny.
- Megalodon i Xenoński I zostały zrównoważone i dostosowane.
- Wprowadzony czas instalacji nowych Wież Laserowych.
- Dodano USC Baldric Górnik dostępny w sprzedaży.
- Dodano nowe utwory muzyczne sektorów w niektórych sektorach.
- Zapobieganie znikaniu wszystkich marines, tak, aby zawsze znalazł się jakiś dostępny.
- Ulepszono obsługę interfejsu przy wpisywaniu powtarzających się liter w polach tekstowych.
- Ulepszono wyświetlanie osi wykresów, które używają okrągłych liczb w miarę możliwości.
- Dodano minimalną reputację potrzebną do zakupu Wież Laserowych.
- Dodano osiągnięcia dla nowych mini-fabuł.
- Dodano eksport statystyk misji wojny.
- Dodano nowe rozkazy skryptów dla wsparcia nowych wykresów.
- Dodano rozkazy skryptu dla tworzenia kompleksów hangarów w fabrykach.
- Dodano brakujące boje, droidy i miny różnych klas do listy klas w script editor.
- Dodano akcję <set_notoriety> dla Mission Director dla ustawiania reputacji między rasami.
- Dodano zmienną {object.realigntime@hub} dla Mission Director dla następnej dostępnej rekonfiguracji bram HUB.
- Dodano globalne parametry odcień/nasycenie dla "zapasowych" ras do wykorzystania przez moderów.

Naprawiono:

- Naprawiono większość przypadków zablokowania okna komunikacji.
- Naprawiono formatowanie liczb w niektórych przypadkach.
- Naprawiono problemy z brakującymi głosami podczas ładowania zapisanego stanu gry w innych językach.
- Naprawiono sygnał "zaatakowany" dla handlarzy sektorowych/wszechświatowych.
- Naprawiono zmianę broni, kiedy gracz wychodzi z sektora.
- Naprawiono wyświetlania menu dla polecenia Obrony sektora.
- Naprawiono zatrzymanie polecenia statku RRF, gdy nie powinno to mieć miejsca.
- Poprawiono funkcję skoku awaryjnego i ładowanie osłona na 100% dla statków RRF.
- Naprawiono zduplikowane działań, za pomocą opcji Force w debugowaniu okna w Mission Director.
- Naprawiono zduplikowane wydarzenia w Mission Director gdy zmienna odnosi się do statku gracza.
- Naprawiono zmiany obecnego tła sektora za pomocą <alter_sector> w Mission Director.
X3:AP 3.1+XRM 1.30d+MSP 1.7+LoCo 2.01+IR 2.0
Zapraszamy wszystkich chętnych na forum XUDB, gdzie znajdziesz FAQ, opisy skryptów, modów i fabuł, oraz Mamut HQ.
[ external image ]

piotr11
Posts: 140
Joined: Wed, 5. May 04, 09:08
x4

Post by piotr11 » Sun, 26. Feb 12, 00:26

Jakie nowe statki sa w 2.0?

bufi
Posts: 1347
Joined: Wed, 3. Dec 03, 23:49
x4

Post by bufi » Sun, 26. Feb 12, 01:43


User avatar
Yacek
Posts: 3157
Joined: Wed, 18. Jul 07, 11:44
x3tc

Post by Yacek » Sun, 26. Feb 12, 08:54

Tak nie do końca. Statki M7 Yaki były już w TC, nie można ich było tylko kupić (w czystej grze, w modach pojawiały się w stoczniach).
AP dodał te M7:
Gupik - Boroński
Kormorant - Teladiański
Ariadna - Paranidiańska
Maccana - Terrańska

AP 2.0 dodaje je do stoczni, statki były od wersji 1.0, na Mamucie jest od dawna mój skrypt dodający między innymi te statki do stoczni.
X3:AP 3.1+XRM 1.30d+MSP 1.7+LoCo 2.01+IR 2.0
Zapraszamy wszystkich chętnych na forum XUDB, gdzie znajdziesz FAQ, opisy skryptów, modów i fabuł, oraz Mamut HQ.
[ external image ]

bufi
Posts: 1347
Joined: Wed, 3. Dec 03, 23:49
x4

Post by bufi » Sun, 26. Feb 12, 09:27

Yacek wrote:
Tak nie do końca. Statki M7 Yaki były już w TC, nie można ich było tylko kupić
Do końca. Pytanie było o statki które przyszły z patchem 2.0 do AP. Nie ma mowy o jakiś skryptach i TC.

Poza tym z tego wywnioskowałem, te z AP są trochę podkręcone w statystykach do tego co było wcześniej w skryptach.

P.

User avatar
Yacek
Posts: 3157
Joined: Wed, 18. Jul 07, 11:44
x3tc

Post by Yacek » Sun, 26. Feb 12, 09:36

http://forum.egosoft.com/viewtopic.php? ... 28#3756528

Znajdź różnicę między listami nowych statków.

Te dwa statki M7 Yaki można było spotkać w czystym TC, czasem pojawiały się misjach patrolowych lub obrony stacji. Latały też po sektorach Yaki.
Last edited by Yacek on Sun, 26. Feb 12, 09:47, edited 1 time in total.
X3:AP 3.1+XRM 1.30d+MSP 1.7+LoCo 2.01+IR 2.0
Zapraszamy wszystkich chętnych na forum XUDB, gdzie znajdziesz FAQ, opisy skryptów, modów i fabuł, oraz Mamut HQ.
[ external image ]

bufi
Posts: 1347
Joined: Wed, 3. Dec 03, 23:49
x4

Post by bufi » Sun, 26. Feb 12, 09:43

Yacek wrote:http://forum.egosoft.com/viewtopic.php? ... 28#3756528

Znajdź różnicę między listami nowych statków.
Na tej liście brakuje M7 od Yaki. Reszta się zgadza.
Jest wzmianka tylko o nowych statkach Yaki i nowym Xenonskim Niszczycielu Światów.

Post był uaktualniony przed wydaniem patcha.

P.

User avatar
Yacek
Posts: 3157
Joined: Wed, 18. Jul 07, 11:44
x3tc

Post by Yacek » Sun, 26. Feb 12, 09:53

bufi wrote: Na tej liście brakuje M7 od Yaki. Reszta się zgadza.

P.
Bo jak pisałem, to nie są nowe statki. Jak miałeś farta to mogłeś je spotkać i zdobyć już w czystym TC.
X3:AP 3.1+XRM 1.30d+MSP 1.7+LoCo 2.01+IR 2.0
Zapraszamy wszystkich chętnych na forum XUDB, gdzie znajdziesz FAQ, opisy skryptów, modów i fabuł, oraz Mamut HQ.
[ external image ]

bufi
Posts: 1347
Joined: Wed, 3. Dec 03, 23:49
x4

Post by bufi » Sun, 26. Feb 12, 09:55

Dobrze, ale przeczytaj jeszcze raz post od piotr11, tym razem ze zrozumieniem...

P.

User avatar
Yacek
Posts: 3157
Joined: Wed, 18. Jul 07, 11:44
x3tc

Post by Yacek » Sun, 26. Feb 12, 10:37

bufi wrote:Dobrze, ale przeczytaj jeszcze raz post od piotr11, tym razem ze zrozumieniem...

P.
No właśnie. Z naciskiem na nowe. Statek, który można było upolować już dawno temu w czystym TC nie jest statkiem nowym, tylko dodanym do stoczni. Tak ja Pendent Górnik, który również jest dodawany do stoczni w patchu 2.0 (zobacz pierwszy post).
X3:AP 3.1+XRM 1.30d+MSP 1.7+LoCo 2.01+IR 2.0
Zapraszamy wszystkich chętnych na forum XUDB, gdzie znajdziesz FAQ, opisy skryptów, modów i fabuł, oraz Mamut HQ.
[ external image ]

bufi
Posts: 1347
Joined: Wed, 3. Dec 03, 23:49
x4

Post by bufi » Sun, 26. Feb 12, 11:26

Yacek wrote:
bufi wrote:Dobrze, ale przeczytaj jeszcze raz post od piotr11, tym razem ze zrozumieniem...

P.
No właśnie. Z naciskiem na nowe.
... w wersji 2.0 Albion Prelude. Jeszcze raz, bo nie zrozumiałeś. To są NOWE statki od wersji 2.0.

Tych statków NIE MOŻNA było KUPIĆ we wcześniejszych wersjach gry Albion Prelude. Pomińmy narazie skrypty i TC. Zostały one zbalansowane i dodane do
stoczni jako 'nowe statki do kupienia dla gracza od wersji 2.0'. Tak samo jak został zbalansowany Megalodon. Jest inny niż ten co był w wersji 1.1. Na upartego również mozna go zaliczyć do 'nowych statków'.

Idąc Twoim tokiem rozumowania HUB i PHQ też 'już są od dawna w AP 2.0'
Otóż nie, HUB i PHQ są nowością w AP. Czujesz różnicę?

Ok. Z mojej strony EOT bo widzę, że zaczynasz robić smietnik w wątku który sam założyłeś a dotyczy konkretnej zmiany do konkretnej gry.
P.

User avatar
Sorkvild
Posts: 3432
Joined: Thu, 8. Jun 06, 14:07
x3tc

Post by Sorkvild » Sat, 3. Mar 12, 13:30

Z tej okazji wydano tez specjalny trailer
Elite Dangerous| I survived the Dragon Incident ... then I took an arrow to the knee
We want the Boron back!

Kajdorf
Posts: 288
Joined: Thu, 27. May 04, 18:54
x4

Post by Kajdorf » Sun, 3. Mar 13, 11:32

Czy znana jest data wydania patcha 3.0?
HDDToshiba 2TB7200obr. 64MB / RAM DDR4 Corsair 32GB2666MH / Socket 1151Gigabyte Z390 AORUSPROWIFI / Intel Core i7 Intel i7-9700K3.6GHz12MBBOX / SilentiumPC600W / SSD Samsung 500GB2,5'' SATASSD860 / LED 32"Samsung U32 / NVIDIA Gigabyte GeForce RTX3070Ti Gaming 8GB OC

User avatar
Sorkvild
Posts: 3432
Joined: Thu, 8. Jun 06, 14:07
x3tc

Post by Sorkvild » Sat, 9. Mar 13, 18:57

Trwaja bety jeszcze.
Elite Dangerous| I survived the Dragon Incident ... then I took an arrow to the knee
We want the Boron back!

User avatar
Sorkvild
Posts: 3432
Joined: Thu, 8. Jun 06, 14:07
x3tc

Post by Sorkvild » Wed, 15. May 13, 18:02

Ukazal sie trailer nadchodzacego patcho-dodatku pt. Shady Business (premiera tuz tuz). Moge tylko wpowiedziec, ze ten dodatek tchnie w gre sporo zycia wprowadzjac wiele nowych elementow i fabul. Oznacza to tylko jedno, nasze steamowe zegary znow zaczna nabijac czas spedzony w X3, no chyba ze ktos jest 'modified' ;)

http://www.youtube.com/watch?v=GOkt2Y1bzbM

Nie uwierzycie, ze to wszystko w darmowym dodatku - podkresla Egosoft ;)
Elite Dangerous| I survived the Dragon Incident ... then I took an arrow to the knee
We want the Boron back!

bufi
Posts: 1347
Joined: Wed, 3. Dec 03, 23:49
x4

Post by bufi » Wed, 15. May 13, 18:44

Nareszcie :D

Return to “Polskie / Polish X-Forum”