GuildWars[off topic] :)
Moderators: Alan Phipps, Moderatorzy polskiego forum
-
- Posts: 1109
- Joined: Fri, 26. Mar 04, 11:44
GuildWars[off topic] :)
Wiem ze to niekoniecznie pytanie na tym forum, ale niejednokrotnie juz sie przekonalem ze ta spolecznosc ma bardzo szeroki wachlarz zainteresowan, wiec jestem niemal pewien ze uzyskam ciekawe informacje
Wiec, czy ktos z kolegow/kolezanek mial okazje grac w ta gre ? Nosze sie z zamiarem zamowienia tej gierki w CDProjekcie i juz prawie sie zdecydowalem W zwiazku z tym, mam pare pytan:
1) Jak gra wypada na tle WoW ? wiem ze to 2 rozne gry, ale i tak interesuje mnie wasze porownanie
2) Czy jest miodna, tak bardzo jak ja wszyscy rekalmuja ?
3) Czy sa jakies specyficzne/irytujace rzeczy ktore przeszkadzaja ?
4) Ciekawe linki do opisow i dyskusji na temat gry
Z gory dziekuje !!
Wiec, czy ktos z kolegow/kolezanek mial okazje grac w ta gre ? Nosze sie z zamiarem zamowienia tej gierki w CDProjekcie i juz prawie sie zdecydowalem W zwiazku z tym, mam pare pytan:
1) Jak gra wypada na tle WoW ? wiem ze to 2 rozne gry, ale i tak interesuje mnie wasze porownanie
2) Czy jest miodna, tak bardzo jak ja wszyscy rekalmuja ?
3) Czy sa jakies specyficzne/irytujace rzeczy ktore przeszkadzaja ?
4) Ciekawe linki do opisow i dyskusji na temat gry
Z gory dziekuje !!
-
- Posts: 38
- Joined: Thu, 5. May 05, 18:38
Hejka,
Co do tej gry to ją testowałem (bete) i to co widziałem nie przypadło mi do gustu, sterowanie coś pomiędzy diablo i neverwinter nights, ogólnie fajne przez godzinke dwie, potem się zaczyna nudzić co jest rekordem jak dla mnie:) Co do WoW to moim zdaniem lepszy jest everquest 2 ale to też jest gra na 2-3 miesiące, po prostu obie te gry nudzą się bardzo szybko jeśli nie masz pod ręką dobrej ekipy kumpli, gdyż:
-ile czasu można polować na potwory nim się to znudzi?
-nieważne jak grasz i co robisz liczy się level postaci, więc trza levelować ostro
-na danym levelu w zasadzie poza questami, zwiedzaniem lokacji i polowaniem nic nie ma, więc levelujesz dalej widzisz nowe lokacje nowe potwory i masz nowy sprzęt ale gra jest w zasadzie taka sama cały czas
więc jak lubisz diablowate gry gdzie poza zabijaniem potworów nic wielkiego nie ma to biegnij do sklepu i kup którąkolwiek z tych gier powinieneś być zadowolony z każdej z nich a jak chcesz coś więcej cóż... każdy mmo"rpg" odpada
(to są tylko moje odczucia ale co do mmo to mam spore doświadczenie i może to dlatego że mi się "przejadły"?)
Co do tej gry to ją testowałem (bete) i to co widziałem nie przypadło mi do gustu, sterowanie coś pomiędzy diablo i neverwinter nights, ogólnie fajne przez godzinke dwie, potem się zaczyna nudzić co jest rekordem jak dla mnie:) Co do WoW to moim zdaniem lepszy jest everquest 2 ale to też jest gra na 2-3 miesiące, po prostu obie te gry nudzą się bardzo szybko jeśli nie masz pod ręką dobrej ekipy kumpli, gdyż:
-ile czasu można polować na potwory nim się to znudzi?
-nieważne jak grasz i co robisz liczy się level postaci, więc trza levelować ostro
-na danym levelu w zasadzie poza questami, zwiedzaniem lokacji i polowaniem nic nie ma, więc levelujesz dalej widzisz nowe lokacje nowe potwory i masz nowy sprzęt ale gra jest w zasadzie taka sama cały czas
więc jak lubisz diablowate gry gdzie poza zabijaniem potworów nic wielkiego nie ma to biegnij do sklepu i kup którąkolwiek z tych gier powinieneś być zadowolony z każdej z nich a jak chcesz coś więcej cóż... każdy mmo"rpg" odpada
(to są tylko moje odczucia ale co do mmo to mam spore doświadczenie i może to dlatego że mi się "przejadły"?)
-
- Posts: 60
- Joined: Sat, 16. Apr 05, 09:45
-
- Posts: 183
- Joined: Tue, 22. Jun 04, 08:23
-
- Posts: 371
- Joined: Sun, 28. Mar 04, 00:37
No więc tak:
Grałem w tesy na E3, oraz w 2 betaweekendach.
1. To inna gra niż WoW. Bardziej nastawiona na kooperację. Nie ma możliwości na nikogo napaść, dropy są przypisane do konkretnych postaci i nie można nikomu nic zabrać Dlatego mi się podoba.
Ma też bardzo dużo misji dla drużyn 4-8 osobowych.
2. Bety były bardzo Mam nadzieję, że gra również.
3. Tak. Chyba uzależnia.
4. O guildwars.pl już wiesz Innych za bardzo nie przeglądałem.. Poza stroną główną gry i forumami różnymi(są linki na stronie głównej gry).
Grałem w tesy na E3, oraz w 2 betaweekendach.
1. To inna gra niż WoW. Bardziej nastawiona na kooperację. Nie ma możliwości na nikogo napaść, dropy są przypisane do konkretnych postaci i nie można nikomu nic zabrać Dlatego mi się podoba.
Ma też bardzo dużo misji dla drużyn 4-8 osobowych.
2. Bety były bardzo Mam nadzieję, że gra również.
3. Tak. Chyba uzależnia.
4. O guildwars.pl już wiesz Innych za bardzo nie przeglądałem.. Poza stroną główną gry i forumami różnymi(są linki na stronie głównej gry).
W następnym wcieleniu będę Borońską Księżniczką
Porucznik ekspedycji karnej przeciwko Splitom.
Porucznik ekspedycji karnej przeciwko Splitom.
-
- Posts: 38
- Joined: Thu, 5. May 05, 18:38
Hej Blaster, tak grałem w eve`ke od 2003, od miesiecy jednak nie gram, a ze abonament na 2 lata wykupiony (300m isk lacznie mnie 2 roczne keye kosztowaly:P) to wchodze od czasu do czasu skilla przelanczac. Jak ccp wprowadzi chodz 25% tego co obiecali ponad rok temu to wróce bo jak na razie poza balansem (co tylko sie do pvp przydaje) nic nie zrobili... nawet bledu graficznego na typhoonie nie poprawili a to jest 5 minut w 3d maxie roboty, statki tech 2 tez sa niedopracowane graficzne (a tu dzialke przyczepione do powietrza, a tu silnik doczepiony pod niewielkim katem do innych...) jak przestana szefowie "olewac" sprawe to mozna w eve pograc bo teraz... szkoda nerwów, tylko pvpowcy (czytaj piraci) maja teraz radoche z siedzenia cale dnie na bramie i walenia do wszystkiego co sie zblizy lub skok do safe spota i log out jak sie pojawia ci co na piratów poluja
-
- Posts: 85
- Joined: Fri, 13. Aug 04, 11:52
-
- Posts: 6193
- Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
No właśnie,qui-stay-gon wrote:guild wars to bym sobie zagrał bo czytałe że tylko płaci się za gre a nie jak w pozostałych mmorpg miesięczny abonament
1. Może ktoś przyblizyć w żołnierskich słowach jakie są zasady tej rozgrywki?
2. Czy rzeczywiście się nie płaci online, a tylko za pudełko w sklepie?
3. Co zrobić, żeby zacząć i żeby łatwo poszło?
4. W jakim świecie się akcja rozgrywa?
5. Kto z forum gra w GW i gdzie ich można spotkać?
6. Czy do gry odpowiedni jest system z Windows'98SE czy potrzebny jest XPek?
I takie tam..
I used to be a moderator like you, until I took an arrow to the knee.
Core i5-3570_3,4 GHz, 8GB 1600MHz, Asus GTX660TiOC 2GB, Audigy, Iiyama B2776HDS.
Core i5-3570_3,4 GHz, 8GB 1600MHz, Asus GTX660TiOC 2GB, Audigy, Iiyama B2776HDS.
-
- Posts: 64
- Joined: Fri, 7. May 04, 22:38
Co prawda od dłuższego czasu już się w GW nie bawię (głównie z powodu braku czasu - EQ2 nieźle mnie wciągnął), ale co nieco jeszcze pamiętam. W wielkim skrócie:Sauron11 wrote:No właśnie,
1. Może ktoś przyblizyć w żołnierskich słowach jakie są zasady tej rozgrywki?
2. Czy rzeczywiście się nie płaci online, a tylko za pudełko w sklepie?
3. Co zrobić, żeby zacząć i żeby łatwo poszło?
4. W jakim świecie się akcja rozgrywa?
5. Kto z forum gra w GW i gdzie ich można spotkać?
6. Czy do gry odpowiedni jest system z Windows'98SE czy potrzebny jest XPek?
I takie tam..
1. Zasady są proste - idziesz i zabijasz. Ta gra to głównie h&s, questów mało i raczej o prostej fabule. Z innymi graczami spotykasz się jedynie w osadach - tam możesz podyskutować, pohandlować czy zebrać ekipę. Gdy już idziesz w teren, trafiasz na osobno generowaną dla ciebie i (ewentualnie) kumpli mapkę i tutaj w zasadzie kończy się styczność GW z gatunkiem mmorpg
Sama walka jest jednak dość fajna - w wielkim uproszczeniu możesz dla swojej postaci wybrać jedną główną profesję i (trochę później) dodatkową. Aby zabawę uczynić trochę bardziej taktyczną masz mnóstwo zdolności z głównej klasy i dodatkowej, ale na misję możesz wziąść tylko 8 - jeżeli źle wybierzesz set, możesz go zmienić jedynie w mieście, co oczywiście zresetuje postęp w misji.
To jednak jedynie połowa gry - druga warstwa GW to, jak sama nazwa wskazuje, wojna pomiędzy gildiami, rozgrywająca się na arenach. Aby nie była to walka jedynie o pietruszkę twórcy wprowadzili dodatkowy element: dostęp do pewnych krain jest jedynie dla graczy zarejestrowanych w krainach będących aktualnie u władzy - najczęściej jest to, oczywiście, Ameryka
2. Tak, nie płaci się za samą rozgrywkę. Filozofia gry jest inna - kupujesz pudełko i w ten sposób masz dostęp do podstawowej części gry. Co jakiś czas mają pojawić się dodatki wprowadzające nowe krainy, przedmioty i (być może) podnoszące limit doświadczenia. Pierwszy z nich jest już, z tego co pamiętam, w opracowaniu.
3. Zacząć jest dość łatwo. O GW można powiedzieć jedno - bilans klas zrobiony jest bardzo dobrze i w zasadzie nie ma tu beznadziejnych kombinacji (nie piszę słabych, bo oczywiście pewne różnice na + lub - są...), tak więc nie należy się specjalnie martwić że skończy się z bezużyteczną postacią. Na początek radzę powłóczyć się po startowej mapie, wykonać parę zadań (koniecznie quest na pierścień wskrzeszenia) i oczywiście, zebrać kapitał.
4. Fantasy. Świat jest dość rozbudowany i mało monotonny. Jedyny zarzut mam do trochę za bardzo sterylnych projektów... tutaj realizm EQ2 triumfuje.
6. 98-ka powinna wystarczyć, tako rzecze przynajmniej notka na opakowaniu gry.
-
- Posts: 1109
- Joined: Fri, 26. Mar 04, 11:44
Gra jest ala action hack and slash RPG , porownalbym ja troche do Diablo ale jest o wiele bardziej skomplikowana. Generalnie, inaczej niz w wielu grach typu WoW , odbywa sie walka oraz sama rozgrywka.Sauron11 wrote:
1. Może ktoś przyblizyć w żołnierskich słowach jakie są zasady tej rozgrywki?
Najbardziej jaskrawe ( dla mnie) cechy :
- przedmioty w grze odgrywaja w zasadzie 2 rzedna role
- nie ma postaci wymiataczy - cala gra jest idealnie zbalansowana - Spotkalem opinie , ze przypomina gre w papier/kamien/nozyczki, czyli - w teorii wojownik pokona maga na bliski dystans, ale maga i monka rozlozy mesmer, mesmera zlikwiduje ranger, a rangera i wojownika bez wiekszych problemow nekromanta. Czy to prawda ? nie do konca odpowiednio skonfigurowany wojownik zabije maga , ale lepszy mag i w dodatku sprytny - sam na sam pokona wojownika itp
- postacie maja podobny poziom zycia - zarowno woj jak i mag nieznacznie roznia sie tym jak wiele maja hp
- w walce przede wszystkim decyduja umiejetnosci gracza i konfiguracja skilli
- wszytkie postacie sa 2 klasowe , chociaz nie jest to wymagane. Mozna wiec laczyc = maga wojownika, maga monka, rangera-nokromante itp
Laczac np wojownika i monka uzyskamy palladyna, ktory jest mocny w bezposrednim starciu i potrafi sie niezle leczyc. Laczac rangera z wojownikiem otrzymamy cos na ksztalt assasina/rogue itd. Ale to nie wszystko - kazda klasa ( 1 z 6) ma 3 szkoly w ktorych moze sie rozwijac oraz 1 specjalna np Nekromanta moze rozwijac sie jako minion master, wskrzeszajacy umarlaki, ale moze pojsc w magier krwii i wysysac zycie z przeciwnikow, moze tez wybrac niezwykle mocna szkole oparta na klatwach. Zatem mozemy miec np : monka/nocromante, ktory wysysa zycie i poswieca zycie aby uzyskac mane i leczyc ( magia krwii ) a szkoly leczneia uzywa do .. leczenia. Ale rownie dobrze, moze byc to necromanta /monk ktory bedzie minion masterem, a czarow monka bedzie uzywal do leczenia armii swoich nieumarlych
- skille - w grze jest ich kilkaset, kazda klasa ma ich kilkadziesiat. Gacze calymi dniami ukladaja buildy swoich postaci, poniewaz na misje mozna zabrac tylko 8 z nich. Skille moga oddzialywac na siebie i potegowac swoje dzialanie , lub modyfikowac - kombinacji jest ogromna ilosc
- model gry powoduje ciagle rotacje w swiecie pvp - np przez jakis czas "modni" byli magowie powietrza , ale po pewnym czasie ludzie nauczyli sie jak z nimi walczyc. Wczesniej dominowali palladyni , itp. Piekne jest to, ze na kazda strategie mozna znalezc kontre
tak, nie placi sie za gre online, nie placi sie tez za rozszerzenia ktore okresowo wprowadza arena net. Jednak, w przyszlym roku ma wejsc bardzo duzy upgrade ktory bedzie praktycznie w cenie gry. Obecnie, postacie moga osiagnac 20 lvl , nowy rozdzial tz chapter ma pociagnac single playowa fabule dalej, dodac nowe rasy i umiejetnosci, w zasadzie dodac +100% do obecniej gry. Jednak jesli ktos nie chce nie musi kupowac update, i moze kontynuowac gre, nie bedzie jednak mial dostepu do nowych elementow ( nowych obszarow, broni, itp )Sauron11 wrote: 2. Czy rzeczywiście się nie płaci online, a tylko za pudełko w sklepie?
najlepiej zaczac grac Proponuje przynajmniej raz przejsc sobie gre w trybie RPG, a nastepnie sprobowac wlasnych sil na arenachSauron11 wrote: 3. Co zrobić, żeby zacząć i żeby łatwo poszło?
PvP jest tym , dla czego ta gra jest stworzona. Takiej dynamiki nie ma chyba nawet quake
na ten temat proponuje poczytac np tu:Sauron11 wrote: 4. W jakim świecie się akcja rozgrywa?
http://www.guildwars.com/faq/default.html#details
Dosyc czesto gram ja, spotkalem w grze rowniez Indoctrine czy ktos wiecej, nie wiemSauron11 wrote: 5. Kto z forum gra w GW i gdzie ich można spotkać?
What are the system requirements for Guild Wars?Sauron11 wrote: 6. Czy do gry odpowiedni jest system z Windows'98SE czy potrzebny jest XPek?
Minimum System Specs:
* Windows® XP/2000/ME/98
* Intel Pentium® III 800 Mhz or equivalent
* 256 MB RAM
* CD-ROM Drive
* 2 GB Available HDD Space
* ATI Radeon 8500 or GeForce 3 or 4 MX Series Video Card with 32MB of VRAM
* 16-bit Sound Card
* Internet connection
* Keyboard and mouse
Moge powiedziec tyle, ze na moim sprzecie , fraps pokazuje w x3 15 -25 klatek. Sprawdzilem w GW - pokazuje w detalah na high, w tej samej rozdzielczosci 60 - 80
-
- Posts: 3085
- Joined: Sat, 19. Jun 04, 18:22
-
- Posts: 158
- Joined: Mon, 10. May 04, 15:55
-
- Posts: 324
- Joined: Tue, 25. Jan 05, 19:25